Gimnastyka stóp – zapraszamy na film

Zazwyczaj wykonujemy ćwiczenia na łydki lub trening ud, zapominając o stopach. Wówczas nietrudno o problemy m.in. ze ścięgnem Achillesa. Gimnastyka stóp ma na celu zapewnienie im sprawności i zdrowia. Codzienne ćwiczenia uchronią przed kontuzjami i wadami tej części ciała. Trening wzmacniający należy praktykować w ramach rozgrzewki, natomiast stretching stóp na zakończenie ćwiczeń.

Ćwiczenia wzmacniające:

1.Wspięcia na palce

2.Utrzymywanie równowagi na jednej nodze

3.Podskoki na jednej nodze

4.Chodzenie na palcach, piętach i krawędziach stóp

5. Podnoszenie przedmiotów stopą, rolowanie ręcznika

Ćwiczenia rozciągające:

1. Rozciąganie łydki

2. Krążenia stóp

3. Rozciąganie ścięgien i mięśni

4. Unoszenie dłonią palucha i reszty palców na zmianę

5. Rolowanie stopy na piłce

6. Rozwieranie palców stóp

Aby zadbać o kondycję naszych stóp, najlepiej chodzić… boso. Kontakt stopy z podłożem skutkuje wzmocnieniem i rozciągnięciem jej mięśni. Bose spacery to również forma masażu każdej partii stopy. Na taką formę ćwiczeń warto wybrać następujące miękkie powierzchnie: trawę i piasek na zewnątrz, a w domu dywan lub wykładzinę. Oprócz spacerowania boso dobrym treningiem stóp jest chodzenie na poszczególnych częściach stopy — na palcach, jej krawędziach i piętach. Na każdą z tych aktywności powinniśmy przeznaczyć 1 minutę. To ćwiczenie należy wykonywać w wolnym tempie. Wówczas mięśnie stóp rozluźnią się. W efekcie poprawiamy też krążenie.