Ćwiczenia z agrafką

Regularna aktywność fizyczna jest ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia, ale pozwala również na trzymaniu sylwetki w ryzach. By wzmocnić uda, ręce oraz klatkę piersiową nie trzeba od razu tworzyć domowej siłowni, wystarczy jeden niepozorny sprzęt treningowy, którym jest agrafka. Swoją nazwę, agrafka, zawdzięcza swojemu wyglądowi – faktycznie przypomina agrafkę krawiecką. To urządzenie wyposażone w mocną sprężynę, które składa się z dwóch wygiętych prętów w miękkich, antypoślizgowych osłonach. Praca z agrafką polega na dociskaniu wspomnianych prętów i powolnym rozluźnianiu uścisku. Z agrafką wzmocnimy mięśnie nóg – zarówno łydek, jak również ud, wyrzeźbimy wewnętrzne mięśnie ud, wymodelujemy i wzmocnimy mięśnie ramion i przedramion oraz klatki piersiowej. Ćwiczenia z agrafką warto wykonywać kilka razy w tygodniu oraz w seriach. Każda seria powinna liczyć kilka do kilkunastu powtórzeń. Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenia z wykorzystaniem agrafki. Jeżeli nie posiadacie takiej w domu, możecie użyć małej lub dużej piłki. Ćwicz razem z nami!