Ćwicz razem z nami!

Dość często spotykamy się z pytaniem co to jest rozgrzewka. Rozgrzewka to, ogólnie rzecz ujmując, zestaw ćwiczeń rozgrzewających mięśnie i ścięgna oraz uruchamiających stawy, które mają przygotować ciało do wysiłku. Rozgrzewka pełni zasadniczo dwie role – z jednej strony zapobiega kontuzjom, a z drugiej wpływa na efektywność całego treningu. W czasie rozgrzewki zachodzi w naszym organizmie wiele ważnych procesów, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Jak sama nazwa wskazuje, prowadzi ona do podniesienia ogólnej temperatury ciała, a tym samym elastyczności mięśni i ścięgien. Do wytężonej pracy pobudzony zostają: układ krwionośny i oddechowy. To od tego, czy się rozgrzewasz zależy również stopień, w jakim odczuwasz po treningowe dolegliwości. Nieprzygotowane do wysiłku ciało jest bardziej podatne na wszelkiego rodzaju urazy oraz kontuzje. Jeżeli rezygnujesz z przygotowania do treningu, robisz sobie krzywdę.Dobra rozgrzewka powinna trwać minimum 10 minut. W tym czasie intensywność ćwiczeń powinna stopniowo rosnąć.

Prezentujemy przykładowe ćwiczenia które możesz wykorzystać w swojej rozgrzewce. Ćwicz razem z nami!